تعمیر لاستیک پنچر شده با استفاده از کیت پنچر گیری

۱۳۹۹/۵/۱۴

1. مهره ها را به وسیله آچار مخصوص شل کنید.
شل کردن مهره ها قبل از جک زدن زیر ماشین مهم است زیرا وزن ماشین هنوز روی چرخهاست و از چرخیدن خطرناک چرخها هنگام باز کردن مهره ها جلوگیری می کند.
باز-کردن-مهره-های-چرخ-بوسیله-آچار
2. ماشین را بوسیله جک بالا ببرید.
وقتیکه مهره ها را شل کردید برای خارج کردن چرخ لازم است تا ماشین را بوسیله جک بالا ببرید.
جک-زدن-زیر-ماشین
3. مهره ها را بیرون بیاورید و چرخ را خارج کنید.
در این مرحله مهره ها باید به اندازه ای شل باشند که بتوان با دست آنها را خارج کرد و اگر اینطور نبود آنها را بوسیله آچار خارج کرده و سپس چرخ را هم بیرون بیاورید.
بیرون-آوردن-مهره-های-چرخ-ماشین
4. هر شی که درون لاستیک رفته است را با سیم چین بیرون بیاورید.
بهتر است که مکان شی فرو رفته را هم با ماژیک یا گچ علامت گذاری کنید.
بیرون-آوردن-هر-شی-که-وارد-لاستیک-شده-است
5. سوراخ ایجاد شده را با سوهانی که درون کیت پنچر گیری وجود دارد تمیز کنید.
این کار را با داخل و خارج کردن سریع سوهان درون سوراخ انجام دهید.
تمیز-کردن-سوراخ-پنچری-بوسیله-درفش-موجود-در-کیت
6. با استفاده از نخ پنچر گیری درفش دیگر را که دارای سوزن است نخ کنید.
درفش-سوزن-دار-را-بوسیله-نخ-پنچر-گیری-نخ-کردن
7. از درفش برای وارد کردن نخ به درون سوراخ استفاده کنید.
تقریبا باید حدود 1 سانت از نخ بیرون باشد. اگر کیت پنچر گیری شما دارای چسب است باید قبل از وارد کردن نخ به سوراخ آن را به چسب آغشته کنید.
با این کار نخ راحتتر وارد سوراخ شده و باعث استحکام بیشتر هم می شود.

8.نخ اضافی را از سطح لاستیک ببرید.
البته قبل از اینکار باید اجازه دهید چسبی که استفاده کرده اید خشک شود (حداقل به مدت یک دقیقه زمان لازم است).
بریدن-اضافات-نخ
9. تایر را به میزان لازم و استاندارد باد کنید.
باد-کردن-تایر
10. لاستیک را با مخلوط آب و صابون برای اطمینان از عدم نشتی امتحان کنید.
امتحان-نشتی-تایر
11. چرخ را دوباره به ماشین متصل کنید و تا زمانیکه ماشین هنوز روی جک است مهره ها را به اندازه ای که چرخ را نگه دارند سفت کنید.

12. ماشین را پایین آورده و مهره ها را محکم کنید.

به خاطر داشته باشید که این یک راه حل همیشگی نیست و پیشنهاد میشود بعد از تقریبا 30000 کیلومتر تایر را تعویض کنید.

..